Wednesday, November 25, 2009

PASTI Kaw Kemaman Sasar 1,500 Pelajar Tahun 2010 ; Penyelaras PASTI Kemaman

Ridzuan Mohamad (Timbalan Penyelaras) nampak serius...
Selamat Datang Ke Jabatan PASTI Kemaman...Ustaz Wan Mohd Zawawi Wan Hassan (Penolong Bendahari)
Dua orang kuat Jabatan PASTI Kawasan Kemaman..Abdul Rolit Md Yusof dan Ridzuan Mohamad.
Ketua Unit Ko-kurikulum & Sukan, Abdul Rolit Md Yusof tersenyum manja...
Hamzah Mohamad (Ketua Unit peperiksaan) berjaya mengendalikan Peperiksaan Pelajar cemerlang PASTI Kemaman bulan lepas dengan sempurna.

KEMAMAN : Jabatan PASTI Kawasan Kemaman mensasarkan 1,500 pelajar tahun 4,5 dan 6 bagi sessi pra persekolahan 2010 nanti.

Penyelaras Jabatan PASTI Kawasan Kemaman, Ustaz Hishamuddin Abdul Karim berkata beberapa pendekatan dan strategi telah diatur untuk mencapai sasaran tersebut.

Jabatan PASTI Kawasan Kemaman akan mengambil inisiatif besepadu dengan memperhebatkan promosi kepada ibubapa dan penjaga pelajar untuk mendaftarkan anak mereka ke PASTI.

'Kami akan mengeluarkan banner untuk setiap DUN disamping mencetak 4,000 pamplet berkenaan PASTI untuk diedarkan kepada seluruh masyarakat di Kemaman', ujar Ustaz Hishamuddin Abdul Karim.

Jabatan PASTI Kawasan Kemaman yakin ibubapa/penjaga kanak - kanak akan memilih PASTI sebagai wadah pendidikan pra persekolahan untuk anak mereka.

Kurikulum dan kokurikulum bersepadu PASTI yang bermatlamat melahirkan pelajar soleh dan solehan dilihat sebagai satu aset penting yang ditawarkan oleh PASTI berbanding dengan Kelas Bimbingan Kanak - Kanak lain.

Sehubungan itu, satu perbincangan persiapan sessi pra persekolahan PASTI 2010 telah diadakan di Pejabat PAS Kawasan Kemaman malam tadi.

Antara yang hadir ialah Ustaz Hishamuddin Abdul Karim (Penyelaras), Mohd Tishaah Hamzah (Timbalan Penyelaras 1), Ridzuan Mohamad (Timbalan Penyelaras 2), Usman Yusoff (Setiausaha), Ustaz Wan Mohd Zawawi Wan Hassan (Penolong Bendahari), Hamzah Mohamad (Ketua Unit Peperiksaan) dan Abdul Rolit Md Yusof (Ketua Unit Kokorikulum dan Sukan).

"PASTI 25 Tahun Memimpin Perubahan".

"PASTI : Pendidikan Pra Sekolah Abad Ke-21".


0 comments:

Post a Comment

 

Pusat Asuhan Tunas Islam Kemaman Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template